meta name="google-site-verification" content="aYYTyVNYVvr-bbQFqF93XRKTQBMJmvkd1nqejdNuVOA"
 

Att annonsera framgångsrikt på instagram

Marknadsförings bild Getteröns Camping

Instagram har en kraftfull annonsplattform för företag som vill annonsera snabbt och enkelt.Idag behöver du inte ha eget Instagram konto för att köpa annonsplats via din mobil. Du kan enkelt fixa detta genom din Facebooksida.  Där kommer du också åt målgruppsanpassningen.

Målgrupper
Flitiga användare av Instagram är åldersgrupper 16-35 år. Detta gör Instagram till ett effektivt verktyg för annonsörer som vill nå ut till den yngre målgruppen.

Bilder
Du bör satsa på annorlunda bilder som sticker ut i mängden, bruset är stort

Text
Textmassan bör vara så minimal som möjligt, likt Faceboookannonseringen ligger textmassa på 20%

Annväder du eget konto
Glöm inte att hash tagga #  dina bilder. Men gör det relaterat dvs använd din tagg och gör den unik och till din egen.  En hashtag skall vara lätt att söka. Säljer du tex frukostporslin så använd dig av tex #frukost #bästafrukosten #morgonmys. Ett bra tips är att själv fundera på vad du skulle söka för att hitta det du önskar.

Samla följare på ditt konto
Har du redan ett befintligt konto är det bra att från start samla en skara följare, är dina inlägg bra ökar din kundkrets ganska snabbt.

Företagare i Halland allt duktigare på Instagram
Getteröns Camping är ett av de många företag som förra året startade upp sin Instagramverksamhet efter ett Timbankenmöte med oss. Nu kan du följa deras och gästernas inlägg på fina hemsidan i sommar.

Med hopp om mycket fina bilder från er 
Ewa-Britt FIlipsson
Landsbygdscoach Turism & Affärsutveckling
0704-574135
info@landsbygdscoach.se

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

-

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln