meta name="google-site-verification" content="aYYTyVNYVvr-bbQFqF93XRKTQBMJmvkd1nqejdNuVOA"

Amandas bästa erbjudande  - Låt den utländska gästen hitta dig !

Genom rätt översatt text på din företagsinformation, signalerar du seriöst företagande till dina utländska gäster, köpare. Med några väl valda ord på målspråket förbättrar och ökar man sökresultaten, på den utländska marknaden. Att SEO anpassa sin information gör man i regel på sin svenska information, men ofta missar man att lägga upp de rätta sökorden, på den information som skall locka den utländska gästen till dig. Rätt texter ökar trafiken och är en kostnadseffektiv marknadsföring.

Google översättningar är bra men inte bäst !

En generell översättning gjord av Google, kan ibland visa på meningar som ingen förstår, vilket gör att kunden/gästen väljer ett alternativt som är lättare att läsa och förstå. Med några enkla meningar översatta med fack kunskap gör du ditt företag exporterbart. 

Amandas vårerbjudande gäller tom 2020-07-31.

Amandas tips är att lägga en allmän beskrivning av verksamheten som går att använda på hemsidans första sida och sociala kanaler. I den bör ingå geografisk plats och vilka målgrupper man vänder sig till, förutom verksamhetens erbjudande. Hennes bästa erbjudande till dig är just nu ett tillfälligt ordpris på SEK 1,50 + 25% moms räknat per målspråk, alltså det språk man översätter till. 

PAKETPRIS

Texter på målspråk och pris per språk upp till :

  • 300 ord :  tyska/engelska    900 kr 
  • 500 ord:   tyska/engelska  1 500 kr  
  • 1000 ord: tyska/engelska  3 000 kr
Väljer du ett språk är det halva priset på ovanstående paket!
 

25 % moms tillkommer på samtliga priser. Fakturering med 30 dagars betalning. Leverans i WORD-dokument. 
Korrekturläsning samt andra språktjänster: SEK 490 per timme (+25 % moms) 

Även översättning till andra språk kan erbjudas vid behov. Tack vare medlemskap i SFÖ – Sveriges Facköversättarförening.

Mer om Torsö Språkbyrå och Amanda kan du läsa här 

Läs hela inlägget »

I mitt jobb som affärsutvecklare träffar jag många spännande människor som valt en annan väg i livet och som har drivet att blir entreprenör. Allt hänger liksom ihop. Att lägga till sin story i sin dagliga företagsberättelse, skapar ett genuint intresse för betraktaren. Kanske blir det slut din nya kund. Framöver kommer jag att skriva ned lite spännande möte från mina kundträffar runt om i Sverige. 

"De fann vägen" med text av Kjell Andersson och fina bilder av Tore Hagman.

Jag stötte samman med Carina Örarbäck som projektledare för Västgötalandet i området mitt i Skaraborg ungeför för 15 år sedan. Hon hade då "gått iland" dvs slutat sitt arbete på sjön och tillsammans med maken köpt en fin liten gård i Bitterna. I en av skolans lokaler hade hon börjat med sitt LEADER projekt, att utvinna och förädla olja ur rapskakor. Företaget fick namnet Olivia Ekologisk oljeproduktion.

Genom vårt Leader projekt Möte med Mat var hon delaktig i flertalet aktiviteter som mässor och marknadsföring, hennes produkter började etablera sig på marknaden och företaget expanderade. Då var det dags att flytta verksamheten till gården, där också havtornsbuskar, rabarber och lammuppfödning pågick. Det skulle byggas en produktionslokal som också inrymde en gårdsbutik. Hon flyttade helt enkelt hem. 

Om landskapet som är så vackert så det nästa gör ont, finns det en skröna som säger:
När Gud skapade Småland och la dit alla stenar, slängde han de som inte passade in och de hamnade i Bitterna. 

I vintras skedde det något förfärligt, produktionslokal och butik var utsatta för en svår brand. Ödesdigert för lite företagare som inte bara producerar utan även tar emot kunder i butiken. Glädjande nog fanns det möjligheter att sanera och idag är det återigen i full gång. Butiken är åter fylld med läckerheter. Carina med familj har strandat i Bitterna och lagt ankar, vilket vi tackar för. 

Produkterna går att beställa över REKO ringar i SKaraborg, om man inte vill åka dit och handla. Ett flertal av oljor med smak och juicer kan handlas i en del affärer.

Kontakt Carina Örarbäck OliviaEko Ekologisk Olja & Produktion
Bitterna, Åsa 5, Vedum
www.oliviaeko.se

Läs hela inlägget »

Vill du lära dig mer om sociala medier?

Gamlens Gård i Grimeton Gamlens Gård i Grimeton

Anmäl dig till vår grupprådgivning och få alla förutsättningar för att komma igång.
Vi går igenom de vanligaste kanalerna (Facebook, Instagram, Youtube mfl) och du får tips om hur du bäst nyttjar dem.
Vi tar även upp vilka målgrupper som ditt företag vänder sig till och hur du kommunicerar med dem via sociala medier. 
Vi pratar också om hur du bygger ditt varumärke och formar en egen strategi för sociala medier. Första tillfället torsdag den 21 maj över telefon. Kostnad 500 kr/tillfälle för Timbanken anslutna kostnadsfritt !

Veckan innan rådgivningstillfället kommer en kallelse med mer information skickas till dig via mail. Uppföljningsdokument och verktyg för fortsatt hjälp erhålles efter träff.

Välkommen med din anmälan!

Läs hela inlägget »

Kostnadsfri hjälp att hitta tillbaka igen !

För oss alla som arbetar i eller för turismnäringen är det just nu mycket svårt.  Men En liten ljusglimt är det ändå i att det spås att det inhemska semestrandet kommer att öka rejält och att ökningen kommer hålla i sig under en längre tid. Idrottsvärlden har öppnat upp till viss del för ungdomsträningar om dessa hålls utomhus och enligt förespråkade råd. Detta gör det möjligt att anordna tex dagläger av olika slag ute i vår natur. 

Johannas Hotel i Bua

För de som inte tillhör riskgruppen är också golfklubbarna öppna, och flera boendeanläggningar har börjat sälja golfpaket. Alltfler svenskar har börjat motionera utomhus, cyklar säljs som aldrig förr och familjer söker sig till natur upplevelser i skog och mark. Kanske är det dags för dig att ändra inriktning på ditt företagande. 
Våga paketera mera och varför inte se över möjligheten att erbjuda fler kommuninnevånare att hemestra i sommar.

Områden som du kan förbättra och ta hjälp med

1. Utveckla din verksamhet
2. Förbättra din marknadsföring
3. Paketera mera !


Genom vår telefonservice kopplar vi enkelt upp till en eller flera rådgivningstimmar, där du inte bara får rådgivning utan även handfast hjälp med din marknadsföring på webben. Den kostnadsfria rådgivningen kan du läsa mer om nedan. 

Hugsnäset Semesterstugor & fisketurism Gällö

Erbjudandet gäller företagare i Halland, Jämtland och Härjedalen

Via Timbanken ansöker du om fem kostnadsfria rådgivningstimmar. Gå in på länken ovan och gör din Timbankenkompass, kontakta därefter din lokala företagslots i kommunen via telefon eller mejl så får du ditt konto. När du fått ditt ID nr kontaktar du mig så lägger vi upp en telefoncoachning som passar just ditt företag. 
Mejl info@landsbygdscoach.se Telefon 0704-574135

Läs hela inlägget »

Gör ditt företagsnamn lättsökt på internet
Välj ett namn som är enkelt att komma ihåg och enkelt att söka på webben.  Tror du att många söker på Outdoor events skall du använda detta namnet och låta 4 elements hänga på som underrubik. Kom ihåg att siffor inte är sökbara på google. Då är det bättre att använda det skrivna ordet. Ännu bättre är det om du kopplar på din geografiska plats på ditt företagsnamn Outdoor events Kungsbacka, då får du bättre träffar på de som söker dig i ditt närområde.
 
Sidorna skall ha en bra rubrik
Dina besökare vet redan att de är på din hemsida, de har ju valt att klicka sig in på den via Google eller skrivit in adressen i webbläsaren. Skriv inte “Välkommen” i din huvudrubrik (H1). Skriv något bra, något om ditt företag, din produkt eller varför de kommer bli nöjda och glada som kund. 
 
Sidorna  skall ha en ingress
och den ingress (brödtext) som skall vara en sammanfattning av ditt företag totalt sett. Besökaren skall snabbt få klart för sig vad det är för tjänster du erbjuder och var någonstans i Sverige du befinner dig. 
 
Textmassa
Använd underrubriker, punktlistor och styckesindelning för att göra dina texter lättlästa. För många element gör att besökarna får svårt att fokusera på det viktigaste. Banta ner innehåll och funktioner till det absolut viktigaste och överväg att flytta vissa delar till undersidor, där de besökare som vill fördjupa sig kan göra det. Långa och ostrukturerade textstycken blir svåra att skumläsa och lätta att tappa bort sig i. 
Dela upp den i de produkter du erbjuder och presentera dessa med en bra bild och en kortare text. I texten länkar du till en undersida som beskriver hela aktiviteten i ord och bild. På så sätt minimerar du texten på startsidan och får kunden att söka vidare information på fler sidor. 
 
Använd dig av Call to action: 
En call-to-action är en uppmaning till besökarna att utföra en handling på din hemsida, till exempel göra en intresseanmälan, boka möte eller ringa till dig. Utan tydliga call-to-action vet besökarna inte vad de ska göra när de läst din information. Se till att varje undersida innehåller smarta och relevanta call-to-action så får du fler besökare att konvertera till kunder. Använd dina referenser som säljargument
 
Komposition
Tänk på att layout för text och bild skall synkroniseras både för skärm och telefon, just nu är det i obalans. Bilderna skall vara likvärdiga i form och kvalitet. Tänk också på färgvalen på sidan. 
Använd de möjligheter som finns att exponera dina sociala medier på sidan och göra den delningsbar på de konto du använder som Facebook, Instagram och Linkedin
 
Sidan skall ha en sidfot (utrymmet längst ned)
Här skall finnas företagets namn och tjänsteutbud.  Kontaktuppgifter och de tre närmsta orterna. Samt länk till din kontaktsida. 
 
SEO optimera alla sidor inklusive undersidor och bloggar
En viktig metod vid sökmotoroptimering av din hemsida (gäller alla sidor som ingår) är att lägga in taggarna titel och beskrivning (title och description) på varje undersida. Google ser detta ingrepp som väldigt viktigt eftersom det beskriver sidans innehåll och även visas vid sökningar i deras sökmotor. Logga in i ditt uppdateringsverktyg och se till att titel och beskrivning och sökord, finns med på alla undersidor så kommer du hamna högre på Google och vara tydligare för dina besökare.
 
Google search Console
För att öka synligheten anslut sidan till Search Console så den börjar klättra i sökvägarna. 
 
Google Analytics
Anslut sidan till analyskontot och ta reda på var dina kunder kommer ifrån och hur många besökare du har och mycket mer.

Behöver du ny hemsida eller fräscha upp din gamla hör av dig så får du en offert från mig.
 
 
Vid pennan
Ewa-Britt Filipsson
 

Läs hela inlägget »

Potatis är ett hälsosamt livsmedel som innehåller gott om kolhydrater, vitaminer, kostfiber och är fettsnålt.  Men potatisen är också en av matens värstingar när det handlar om bekämpningsmedel. Traditionella potatissorter som oftast är konsumentfavorit och finns i dagligsortimentet hos din handlare har besprutats mot bladmögel ungefär var 7e dag under hela odlingssäsongen! Totalt blir det 755.000 ton som innehåller en stor mängd giftigt bekämpningsmedel. 

Du kan hjälpa till genom att köpa motståndskraftigare sort. 
Det finns gott om olika potatissorter att välja på. Alla unika i smak och konsistens. Genom att köpa ekologiskt eller kravodlat eller obesprutat mot bladmögel, hjälper man både miljön och hälsostatus. Om alla aktivt valde bort besprutad potatis skulle man kunna undvika att 95 ton bekämpningsmedel aldrig kom ut i den svenska miljön. Det ger också ett friskare grundvatten vilket påverkar vattendrag och sjöar samt bidrar för större överlevnad för våra pollinerande insekter. 

På sidan Svensk potatis kan du botanisera i svensk potatis såväl tidiga som sena sorter. Genom din lokala REKO- ring kan du hitta en odlare nära dig. Fråga vilka sorter som odlas och börja provsmaka. Den första sommarpotatisen brukar vara klar vid midsommar och det finns inget som slår de första små till sillbordet. 
Potatisen på bild kommer från Lars Skoog Potatis & Grönsaker i Naum, som du hittar på REKO ring Falköping och Ulricehamn samt Bondens Egen marknad. 
Du hittar honom också här. 

Läs hela inlägget »

Våra bästa tips för dig som vill synas i mängden !


Många större aktörer som tex svenska resebolag och destinationer har insett kunder idag köper upplevelser på nätet. Vi har genom åren lärt oss vad som ger resultat. Oftast är det de enkla vardagshändelserna som som lockar flest tittare. Kan man kombinera med mat och djur så är det bra. Hittar du rätt med dina inlägg, kan dina bokningar direkt börja trilla in på din Facebooksida eller Instagramkonto. Har du förmedlat rätt sökord till annan information så ökar också din chans att bli hittad på nätet. Detta är något som också Nösund Havshotell insett och charmar följare med personliga bilder för kök, spa och hotellverksamheten. Foto Nösund Havshotell

Dissa gratis hemsida och satsa en peng på en riktigt bra !


Att lägga upp en gratissida har många fått erfara blir dyrt i längden. Satsa hellre på en sida som du själv alltid har kontroll på. Se till att få hjälp att lägga upp dina Taglines - Sökordsmeningar som gör att dina kunder hittar dig på nätet. Aktivera den genom Google Search Console och Analytics för att kunna följa din målgrupp. Vi arbetar helst i Hemsida24, One.com men har ett flertalet andra program vi jobbar med också.

Prisförslag ny hemsida 5000.- exkl moms. Inkluderar utbildning samt 1 månads support. Uppdatering av befintlig sida pris enligt överenskommelse. 
Hemsida No Worries BBQ 2019
 

Instagram ökar dina möjligheter att synas

Vad är en Hashtag ?
Hashtag # är ett samlingsbegrepp du använder när du vill få fler att upptäcka dig. Du kan själv skapa ett eller flera samlingskonto på tex Instagram. Använd inte meningslösa meningar som #jagvetintevadjagvilltyp och tänk på att skriva ihop ordet och skriva mellanslag mellan de olika inläggen. 

Google många möjligheter och helt gratis för dig

Google kontot hjälper dig sortera
Den aktiverar din platsinformation och är kostnadsfri. Här kan du också annonsera både gratis och med betalfunktion. Google Företagskonto samlar upp och är grunden till att all information samlas på en och samma plats på nätet. På så sätt kan man klättra upp i sökstatistiken. Den innehåller många fördelar som statistik, kostnadsfri annonsplats och liten hemsida som samlar upp alla foto. 

Namnge dina bilder och låt Google samla dem åt dig 
Foto som hamnar på nätet samlas av Google. Därför skall du alltid döpa dina bilder. Du kan själv öka dina chanser att klättra på Google, genom att själv lägga upp dina foto på ditt konto. 

Googla din egen adress !
Många som reser gör det med kartans hjälp. Dagens postnummerindelning på landsbygden, ställer ofta till problem för den som rese. Kolla om du har prickat in din kartposition. Prova genom att söka ditt företag. Länk hittar du här . Finns du inte med så registrera dig eller ta hjälp.Så klättrar du på nätet

Nyckelordsmeningar Taglines hittar till din hemsida när någon söker
Med rätt nyckelord på din information, ökar chansen att bli hittad. Googla på det du tror gästen/kunden söker på, så kan du lista ut vad du behöver skriva . 
 

Hoppfull annonsering på nätet hjälper dig vidare


Positiv turismökning i Sverige 2019
Vill du vara med och göra det möjligt för fler att hitta just till dig och till din region 2020? Då kan du ta del av och utnytta våra prisvärda erbjudande och enkla tips för marknadsföringsframgång på nätet. Detta hjälper vi dig gärna med :
  • Webbanalys och kontoupplägg:
  • Upplägg och aktivering av din Googleinformation som Google Maps, Google Business, Google Search och Google Analytics.  
  • Uppgradering Facebook Företagskonto med ny profil
  • Instagramkonto med aktivering av # tags/följare
  • Skapande av LinkedIn konto för företag
  • Genomgång av befintlig hemsida
  • Valbar åtgärd föregås av en webbanalys för specifik marknadsföringsåtgärd. Pris 500 kr.  
  • Månadsabbonemang inkl upplägg av konto från 1.000 kr avser adminstrering/support av konto enligt upplägg. Du bistår med foto. Priser är exklusive moms.. 
Med våra paket Mini-Midi-Maxi med startpris 500 kr /månad kan du tryggt lämna över din marknadsföring i våra händer. Minipaketet passar för dig som ensam driver enskild firma, midipaketet för dig som vill ha en mer omfattande markadsföring och Maxipaketet är till för dig som vill ha hjälp också med upphandlingar och hemsida.
På vår hemsida kan du läsa mer.

Kontakta oss gärna för kostnadsfri rådgivning tfn 0704-574135
Läs hela inlägget »

Många svenskar tog tillfället i akt att Svemestra i I somras,  fler svenskar valde att stanna hemma och njuta av återigenen fantastisk sommar. Ett uppsving för många svenska hotell och vandrarhem. Ny inkvarteringsstatistik från Statistiska centralbyrån (SCB) visar att antalet bokade gästnätter i den svenska besöksnäringen ökade med 7% under juni och juli jämfört med föregående period förra året. 

Dubblera dina bokningar nästa år !
De företag som lyckas gå från bokning på papper offline, till en effektivare metod som hjälper dem att fånga besökare att boka just deras upplevelser online, skulle kunna öka sina bokningar med 50% framöver. Genom ett bokningsverktyg online kan man fånga fler bokningar via egna och andras kanaler. Förutom fler bokningar och styr på ekonomin, får de bättre kontroll över verksamheten med tid över att erbjuda mervärden till sina kunder. Här kommer lite tips på hur man då kan göra för att bli mer bokningsbar.

1. Tänk som en resenär 
Hur letar och väljer du hotell eller resor? Hur bokar och betalar du? Samma förväntningar gäller för upplevelser så vad är det som gör att den mobilt uppkopplade besökaren ska boka just din upplevelse? Ett tips är att hålla koll på konsumenttrender.

2. Testa och utvärdera i små steg
Börja med att produktifiera och paketera en eller ett par upplevelser för att sedan göra dem boknings- och betalbara online. Det gör att du kan konvertera intresse till direkta bokningar dygnet runt. Utvärdera bokningarna och justera för att enkelt bygga på med fler paketerade upplevelser online. 

3. Använd fler distributionskanaler
Förutom synlighet på din egen webbplats och i sociala medier, vilka nätverk kan du samarbeta med för att presentera dina produkter? Vilka fler digitala marknadskanaler och tjänster för resebokning kan hjälpa dina potentiella kunder att hitta dig så du får ännu fler bokningar?

Ta hjälp !
Att vara småföretagare innebär att ha många bollar i luften. För flera entreprenörer är situationen ohållbar när man drunknar i bokningar per telefon och mejl, samtidigt som man skall  hantera den dagliga driften och utveckla  verksamheten.  Behöver du hjälp att komma igång så hör gärna av dig till oss

Höstig Hälsning
Ewa-Britt
info@landsbygdscoach.se

Läs hela inlägget »
Etiketter: affärsutveckling

Det finns idag en stor oro över de allt mer stigande klimatförändringar världen över. Med förra sommarens torka i färskt minne, då våra konsumeter uppmanades  att stödja svenska lantbrukare och handla svenska råvaror,  konstaterar vi idag att intresset för svenskproducerad mat och svenskt lantbruk är en ökande allt mer ökande trend. Enligt Novus undersökning visar också att två av tre, är villiga att betala upp till 25 procent mer för svenska mejerivaror, frukt och grönsaker och svenskt kött

Några reflektioner !

  • Varannan svensk lider av klimatångest och över 70 procent vill bli bättre på att handla klimatsmart. 
  • Var femte ung kvinna äter vegetariskt idag av klimatskäl !
  • Enligt undersökningar äter 44 procent vegetariskt minst en gång i veckan. För den yngre generationen är vegetarisk kost inte bara ett val utan också en symbol för hälsoprofilering, hållbarhetstänk och djuretik.
  • Det finns en stark vilja att konsumera mer hållbar mat.
  • För konsumenten är det svårt att särskilja i butik vad som är vad och det blir allt svårare att avgöra vad som är ett hållbart val i butiken. 

Ät bekvämt och med hållbarhet!

I det allt mer tidspressade liv vi lever, skall maten vi köper vara tillgänglig, enkel och snabb att tillaga.
Ett tydligt bevis på detta är såväl TV reklamen som trummar ut lättlagade gärna vegetariska recept och flera av de stora aktörerena inom dagligvaruhandel lanserade under föregående år vegetariska färdigrätter. Stora aktörer arbetar mer och mer under flaggen av hållbart producerat. 
Lagar man inte hemma så äter man ute. De senaste tio åren har vi sett en tydlig ökning av restaurangbesök. Inom hotell, kafé och restaurang sett från 2007 har konsumtionen ökat med 35 %.
Matprodukterna skall i konsumentens ögon idag vara hälsosamma, näringsrika och fria från tillsatser, vilket gör att även restuaranger idag måste bli mer medvetna och råvarudeklarera sina maträtter
 
Vad är då sammanfattningen av att EKO logiskt skall vara logiskt ?
En väg framåt för såväl dagligvaruhandel och restaurang kan alltså vara att koppla produkternas smak och kvalitet till ett hur – att de ekologiska alternativen produceras med omsorg både för vår hälsa, djuren och planeten.

I butikshyllan behöver förpackningarna förtydliga dessa mervärden på ett sätt som inspirerar kunden och ger ett förtroende till hur varan är producerad. 

Källor:
Ny Sifo-undersökning – Klimatbarometern 2017, WWF Sverige (2017)
Sju av tio vill handla mer klimatsmart mat, ICA Gruppen (2018)
Svensk Dagligvaruhandels Kvartalsrapport Q3 2017, Svensk Dagligvaruhandel (2017)
Insikter #8 Proteinskiftet, Macklean (2017)
Matrapporten 2017, Food & Friends (2017)
Ungdomsbarometern 2017, Ungdomsbarometern (2017)
Välj svensk mat – för klimatet, jobben och miljön, LRF (2018)
Nu måste svenska råvaror erövra restaurangerna, ATL – Lantbrukets affärstidning (2018)
Konsumtionsrapporten 2018, Centrum för konsumtionsvetenskap (2018)
Ekologisk livsmedelsmarknad, EkoWeb (2018)

Läs hela inlägget »
Foto: Nösund Havshotell Foto: Nösund Havshotell

Att mat och besöksnäring hänger ihop är självklart. Forskning visar på att mat och dryck är huvudattraktionen för besökare och begrepp som matturism är välkänt. Här finns en stor potential att utveckla sina affärer och stärka landsbygdens besöksnäring genom att lyfta fram maten som central.

Subventionerade utbildningspaket

Du som driver företag med servering av mat och dryck, besöksanläggningar och servicebolag samt turistinformation kan ta del av denna rådgivning till ett subventionerat pris med uppemot 70 % av kostnaden från 255 kr/h satsningen ägs av Hushållningssällskapet med stöd från EU medel genom Landsbygdsprogrammet.

Vad kan vi göra för dig !

Vi har möjlighet att hjälpa dig som företagare att formulera och ta fram matprodukter som lockar till sig turister, vi kan koppla ihop dig med andra företagare som gör att ni når ut till fler personer. Vi kan ge råd på vägen för att få in mer fokus på lokal mat. Dessutom kan vi hjälpa till med insatser för att stärka din besöksanläggning såsom prissättning, strategi och konceptutveckling, positionering, marknadsföring, förstudier vid investeringar, generationsskifte med mera.

  • Hjälp att köpa in och kunna erbjuda produkter med mer lokala råvaror och produkter inom mat och dryck
  • Kartläggning av efterfrågan och utbud på underleverantörer av lokal och regional mat och dryck
  • Hur du lyfter upp den lokala identiteten och värdet av regiontypisk mat och dryck
  • Rådgivning inom värdskap såsom service och bemötande kopplat till lokal identitet och matkultur, såsom seder och bruk kopplade till bemötande, mat och dryck
  • Användning av traditionell matkultur, lokal identitet och mattradition
  • Match-making med lokala mat- och dryckesproducenter
  • Gastronomiska regionala och lokala menyer
  • Gästupplevelsen av en lokal identitet och ett lokalt värdskap
  • Genomförbarhetsstudier av investeringar
  • Företags- och marknadsanalyser
  • Strategi- och konceptutveckling, samt positionering
  • Marketing/marknadsföring (inkl. Corporate identity)
  • Prissättning och prisoptimering (yield management)
  • Hållbarhetsarbete och miljöanpassning (inkl. Corporate Social Responsibility, CSR)
  • Digitalisering och virtual reality
  • Kvalitets- och effektivitetsmanagement
  • Medarbetarmanagement
  • Anläggningsutveckling (facility management)
  • Generationsskifte
  • Internationalisering
  • Rådgivning till företagssammanslutningar (inkl. Cluster management)

Är du intresserad?  Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig eller ring oss på 0704-574135 för kostnadsfri introduktion till paketlösningar. 

Läs hela inlägget »

Amandas bästa erbjudande  - Låt den utländska gästen hitta dig !

Genom rätt översatt text på din företagsinformation, signalerar du seriöst företagande till dina utländska gäster, köpare. Med några väl valda ord på målspråket förbättrar och ökar man sökresultaten, på den utländska marknaden. Att SEO anpassa sin information gör man i regel på sin svenska information, men ofta missar man att lägga upp de rätta sökorden, på den information som skall locka den utländska gästen till dig. Rätt texter ökar trafiken och är en kostnadseffektiv marknadsföring.

Google översättningar är bra men inte bäst !

En generell översättning gjord av Google, kan ibland visa på meningar som ingen förstår, vilket gör att kunden/gästen väljer ett alternativt som är lättare att läsa och förstå. Med några enkla meningar översatta med fack kunskap gör du ditt företag exporterbart. 

Amandas vårerbjudande gäller tom 2020-07-31.

Amandas tips är att lägga en allmän beskrivning av verksamheten som går att använda på hemsidans första sida och sociala kanaler. I den bör ingå geografisk plats och vilka målgrupper man vänder sig till, förutom verksamhetens erbjudande. Hennes bästa erbjudande till dig är just nu ett tillfälligt ordpris på SEK 1,50 + 25% moms räknat per målspråk, alltså det språk man översätter till. 

PAKETPRIS

Texter på målspråk och pris per språk upp till :

  • 300 ord :  tyska/engelska    900 kr 
  • 500 ord:   tyska/engelska  1 500 kr  
  • 1000 ord: tyska/engelska  3 000 kr
Väljer du ett språk är det halva priset på ovanstående paket!
 

25 % moms tillkommer på samtliga priser. Fakturering med 30 dagars betalning. Leverans i WORD-dokument. 
Korrekturläsning samt andra språktjänster: SEK 490 per timme (+25 % moms) 

Även översättning till andra språk kan erbjudas vid behov. Tack vare medlemskap i SFÖ – Sveriges Facköversättarförening.

Mer om Torsö Språkbyrå och Amanda kan du läsa här 

Läs hela inlägget »

I mitt jobb som affärsutvecklare träffar jag många spännande människor som valt en annan väg i livet och som har drivet att blir entreprenör. Allt hänger liksom ihop. Att lägga till sin story i sin dagliga företagsberättelse, skapar ett genuint intresse för betraktaren. Kanske blir det slut din nya kund. Framöver kommer jag att skriva ned lite spännande möte från mina kundträffar runt om i Sverige. 

"De fann vägen" med text av Kjell Andersson och fina bilder av Tore Hagman.

Jag stötte samman med Carina Örarbäck som projektledare för Västgötalandet i området mitt i Skaraborg ungeför för 15 år sedan. Hon hade då "gått iland" dvs slutat sitt arbete på sjön och tillsammans med maken köpt en fin liten gård i Bitterna. I en av skolans lokaler hade hon börjat med sitt LEADER projekt, att utvinna och förädla olja ur rapskakor. Företaget fick namnet Olivia Ekologisk oljeproduktion.

Genom vårt Leader projekt Möte med Mat var hon delaktig i flertalet aktiviteter som mässor och marknadsföring, hennes produkter började etablera sig på marknaden och företaget expanderade. Då var det dags att flytta verksamheten till gården, där också havtornsbuskar, rabarber och lammuppfödning pågick. Det skulle byggas en produktionslokal som också inrymde en gårdsbutik. Hon flyttade helt enkelt hem. 

Om landskapet som är så vackert så det nästa gör ont, finns det en skröna som säger:
När Gud skapade Småland och la dit alla stenar, slängde han de som inte passade in och de hamnade i Bitterna. 

I vintras skedde det något förfärligt, produktionslokal och butik var utsatta för en svår brand. Ödesdigert för lite företagare som inte bara producerar utan även tar emot kunder i butiken. Glädjande nog fanns det möjligheter att sanera och idag är det återigen i full gång. Butiken är åter fylld med läckerheter. Carina med familj har strandat i Bitterna och lagt ankar, vilket vi tackar för. 

Produkterna går att beställa över REKO ringar i SKaraborg, om man inte vill åka dit och handla. Ett flertal av oljor med smak och juicer kan handlas i en del affärer.

Kontakt Carina Örarbäck OliviaEko Ekologisk Olja & Produktion
Bitterna, Åsa 5, Vedum
www.oliviaeko.se

Läs hela inlägget »

Vill du lära dig mer om sociala medier?

Gamlens Gård i Grimeton Gamlens Gård i Grimeton

Anmäl dig till vår grupprådgivning och få alla förutsättningar för att komma igång.
Vi går igenom de vanligaste kanalerna (Facebook, Instagram, Youtube mfl) och du får tips om hur du bäst nyttjar dem.
Vi tar även upp vilka målgrupper som ditt företag vänder sig till och hur du kommunicerar med dem via sociala medier. 
Vi pratar också om hur du bygger ditt varumärke och formar en egen strategi för sociala medier. Första tillfället torsdag den 21 maj över telefon. Kostnad 500 kr/tillfälle för Timbanken anslutna kostnadsfritt !

Veckan innan rådgivningstillfället kommer en kallelse med mer information skickas till dig via mail. Uppföljningsdokument och verktyg för fortsatt hjälp erhålles efter träff.

Välkommen med din anmälan!

Läs hela inlägget »

Kostnadsfri hjälp att hitta tillbaka igen !

För oss alla som arbetar i eller för turismnäringen är det just nu mycket svårt.  Men En liten ljusglimt är det ändå i att det spås att det inhemska semestrandet kommer att öka rejält och att ökningen kommer hålla i sig under en längre tid. Idrottsvärlden har öppnat upp till viss del för ungdomsträningar om dessa hålls utomhus och enligt förespråkade råd. Detta gör det möjligt att anordna tex dagläger av olika slag ute i vår natur. 

Johannas Hotel i Bua

För de som inte tillhör riskgruppen är också golfklubbarna öppna, och flera boendeanläggningar har börjat sälja golfpaket. Alltfler svenskar har börjat motionera utomhus, cyklar säljs som aldrig förr och familjer söker sig till natur upplevelser i skog och mark. Kanske är det dags för dig att ändra inriktning på ditt företagande. 
Våga paketera mera och varför inte se över möjligheten att erbjuda fler kommuninnevånare att hemestra i sommar.

Områden som du kan förbättra och ta hjälp med

1. Utveckla din verksamhet
2. Förbättra din marknadsföring
3. Paketera mera !


Genom vår telefonservice kopplar vi enkelt upp till en eller flera rådgivningstimmar, där du inte bara får rådgivning utan även handfast hjälp med din marknadsföring på webben. Den kostnadsfria rådgivningen kan du läsa mer om nedan. 

Hugsnäset Semesterstugor & fisketurism Gällö

Erbjudandet gäller företagare i Halland, Jämtland och Härjedalen

Via Timbanken ansöker du om fem kostnadsfria rådgivningstimmar. Gå in på länken ovan och gör din Timbankenkompass, kontakta därefter din lokala företagslots i kommunen via telefon eller mejl så får du ditt konto. När du fått ditt ID nr kontaktar du mig så lägger vi upp en telefoncoachning som passar just ditt företag. 
Mejl info@landsbygdscoach.se Telefon 0704-574135

Läs hela inlägget »

Gör ditt företagsnamn lättsökt på internet
Välj ett namn som är enkelt att komma ihåg och enkelt att söka på webben.  Tror du att många söker på Outdoor events skall du använda detta namnet och låta 4 elements hänga på som underrubik. Kom ihåg att siffor inte är sökbara på google. Då är det bättre att använda det skrivna ordet. Ännu bättre är det om du kopplar på din geografiska plats på ditt företagsnamn Outdoor events Kungsbacka, då får du bättre träffar på de som söker dig i ditt närområde.
 
Sidorna skall ha en bra rubrik
Dina besökare vet redan att de är på din hemsida, de har ju valt att klicka sig in på den via Google eller skrivit in adressen i webbläsaren. Skriv inte “Välkommen” i din huvudrubrik (H1). Skriv något bra, något om ditt företag, din produkt eller varför de kommer bli nöjda och glada som kund. 
 
Sidorna  skall ha en ingress
och den ingress (brödtext) som skall vara en sammanfattning av ditt företag totalt sett. Besökaren skall snabbt få klart för sig vad det är för tjänster du erbjuder och var någonstans i Sverige du befinner dig. 
 
Textmassa
Använd underrubriker, punktlistor och styckesindelning för att göra dina texter lättlästa. För många element gör att besökarna får svårt att fokusera på det viktigaste. Banta ner innehåll och funktioner till det absolut viktigaste och överväg att flytta vissa delar till undersidor, där de besökare som vill fördjupa sig kan göra det. Långa och ostrukturerade textstycken blir svåra att skumläsa och lätta att tappa bort sig i. 
Dela upp den i de produkter du erbjuder och presentera dessa med en bra bild och en kortare text. I texten länkar du till en undersida som beskriver hela aktiviteten i ord och bild. På så sätt minimerar du texten på startsidan och får kunden att söka vidare information på fler sidor. 
 
Använd dig av Call to action: 
En call-to-action är en uppmaning till besökarna att utföra en handling på din hemsida, till exempel göra en intresseanmälan, boka möte eller ringa till dig. Utan tydliga call-to-action vet besökarna inte vad de ska göra när de läst din information. Se till att varje undersida innehåller smarta och relevanta call-to-action så får du fler besökare att konvertera till kunder. Använd dina referenser som säljargument
 
Komposition
Tänk på att layout för text och bild skall synkroniseras både för skärm och telefon, just nu är det i obalans. Bilderna skall vara likvärdiga i form och kvalitet. Tänk också på färgvalen på sidan. 
Använd de möjligheter som finns att exponera dina sociala medier på sidan och göra den delningsbar på de konto du använder som Facebook, Instagram och Linkedin
 
Sidan skall ha en sidfot (utrymmet längst ned)
Här skall finnas företagets namn och tjänsteutbud.  Kontaktuppgifter och de tre närmsta orterna. Samt länk till din kontaktsida. 
 
SEO optimera alla sidor inklusive undersidor och bloggar
En viktig metod vid sökmotoroptimering av din hemsida (gäller alla sidor som ingår) är att lägga in taggarna titel och beskrivning (title och description) på varje undersida. Google ser detta ingrepp som väldigt viktigt eftersom det beskriver sidans innehåll och även visas vid sökningar i deras sökmotor. Logga in i ditt uppdateringsverktyg och se till att titel och beskrivning och sökord, finns med på alla undersidor så kommer du hamna högre på Google och vara tydligare för dina besökare.
 
Google search Console
För att öka synligheten anslut sidan till Search Console så den börjar klättra i sökvägarna. 
 
Google Analytics
Anslut sidan till analyskontot och ta reda på var dina kunder kommer ifrån och hur många besökare du har och mycket mer.

Behöver du ny hemsida eller fräscha upp din gamla hör av dig så får du en offert från mig.
 
 
Vid pennan
Ewa-Britt Filipsson
 

Läs hela inlägget »

Potatis är ett hälsosamt livsmedel som innehåller gott om kolhydrater, vitaminer, kostfiber och är fettsnålt.  Men potatisen är också en av matens värstingar när det handlar om bekämpningsmedel. Traditionella potatissorter som oftast är konsumentfavorit och finns i dagligsortimentet hos din handlare har besprutats mot bladmögel ungefär var 7e dag under hela odlingssäsongen! Totalt blir det 755.000 ton som innehåller en stor mängd giftigt bekämpningsmedel. 

Du kan hjälpa till genom att köpa motståndskraftigare sort. 
Det finns gott om olika potatissorter att välja på. Alla unika i smak och konsistens. Genom att köpa ekologiskt eller kravodlat eller obesprutat mot bladmögel, hjälper man både miljön och hälsostatus. Om alla aktivt valde bort besprutad potatis skulle man kunna undvika att 95 ton bekämpningsmedel aldrig kom ut i den svenska miljön. Det ger också ett friskare grundvatten vilket påverkar vattendrag och sjöar samt bidrar för större överlevnad för våra pollinerande insekter. 

På sidan Svensk potatis kan du botanisera i svensk potatis såväl tidiga som sena sorter. Genom din lokala REKO- ring kan du hitta en odlare nära dig. Fråga vilka sorter som odlas och börja provsmaka. Den första sommarpotatisen brukar vara klar vid midsommar och det finns inget som slår de första små till sillbordet. 
Potatisen på bild kommer från Lars Skoog Potatis & Grönsaker i Naum, som du hittar på REKO ring Falköping och Ulricehamn samt Bondens Egen marknad. 
Du hittar honom också här. 

Läs hela inlägget »

Våra bästa tips för dig som vill synas i mängden !


Många större aktörer som tex svenska resebolag och destinationer har insett kunder idag köper upplevelser på nätet. Vi har genom åren lärt oss vad som ger resultat. Oftast är det de enkla vardagshändelserna som som lockar flest tittare. Kan man kombinera med mat och djur så är det bra. Hittar du rätt med dina inlägg, kan dina bokningar direkt börja trilla in på din Facebooksida eller Instagramkonto. Har du förmedlat rätt sökord till annan information så ökar också din chans att bli hittad på nätet. Detta är något som också Nösund Havshotell insett och charmar följare med personliga bilder för kök, spa och hotellverksamheten. Foto Nösund Havshotell

Dissa gratis hemsida och satsa en peng på en riktigt bra !


Att lägga upp en gratissida har många fått erfara blir dyrt i längden. Satsa hellre på en sida som du själv alltid har kontroll på. Se till att få hjälp att lägga upp dina Taglines - Sökordsmeningar som gör att dina kunder hittar dig på nätet. Aktivera den genom Google Search Console och Analytics för att kunna följa din målgrupp. Vi arbetar helst i Hemsida24, One.com men har ett flertalet andra program vi jobbar med också.

Prisförslag ny hemsida 5000.- exkl moms. Inkluderar utbildning samt 1 månads support. Uppdatering av befintlig sida pris enligt överenskommelse. 
Hemsida No Worries BBQ 2019
 

Instagram ökar dina möjligheter att synas

Vad är en Hashtag ?
Hashtag # är ett samlingsbegrepp du använder när du vill få fler att upptäcka dig. Du kan själv skapa ett eller flera samlingskonto på tex Instagram. Använd inte meningslösa meningar som #jagvetintevadjagvilltyp och tänk på att skriva ihop ordet och skriva mellanslag mellan de olika inläggen. 

Google många möjligheter och helt gratis för dig

Google kontot hjälper dig sortera
Den aktiverar din platsinformation och är kostnadsfri. Här kan du också annonsera både gratis och med betalfunktion. Google Företagskonto samlar upp och är grunden till att all information samlas på en och samma plats på nätet. På så sätt kan man klättra upp i sökstatistiken. Den innehåller många fördelar som statistik, kostnadsfri annonsplats och liten hemsida som samlar upp alla foto. 

Namnge dina bilder och låt Google samla dem åt dig 
Foto som hamnar på nätet samlas av Google. Därför skall du alltid döpa dina bilder. Du kan själv öka dina chanser att klättra på Google, genom att själv lägga upp dina foto på ditt konto. 

Googla din egen adress !
Många som reser gör det med kartans hjälp. Dagens postnummerindelning på landsbygden, ställer ofta till problem för den som rese. Kolla om du har prickat in din kartposition. Prova genom att söka ditt företag. Länk hittar du här . Finns du inte med så registrera dig eller ta hjälp.Så klättrar du på nätet

Nyckelordsmeningar Taglines hittar till din hemsida när någon söker
Med rätt nyckelord på din information, ökar chansen att bli hittad. Googla på det du tror gästen/kunden söker på, så kan du lista ut vad du behöver skriva . 
 

Hoppfull annonsering på nätet hjälper dig vidare


Positiv turismökning i Sverige 2019
Vill du vara med och göra det möjligt för fler att hitta just till dig och till din region 2020? Då kan du ta del av och utnytta våra prisvärda erbjudande och enkla tips för marknadsföringsframgång på nätet. Detta hjälper vi dig gärna med :
  • Webbanalys och kontoupplägg:
  • Upplägg och aktivering av din Googleinformation som Google Maps, Google Business, Google Search och Google Analytics.  
  • Uppgradering Facebook Företagskonto med ny profil
  • Instagramkonto med aktivering av # tags/följare
  • Skapande av LinkedIn konto för företag
  • Genomgång av befintlig hemsida
  • Valbar åtgärd föregås av en webbanalys för specifik marknadsföringsåtgärd. Pris 500 kr.  
  • Månadsabbonemang inkl upplägg av konto från 1.000 kr avser adminstrering/support av konto enligt upplägg. Du bistår med foto. Priser är exklusive moms.. 
Med våra paket Mini-Midi-Maxi med startpris 500 kr /månad kan du tryggt lämna över din marknadsföring i våra händer. Minipaketet passar för dig som ensam driver enskild firma, midipaketet för dig som vill ha en mer omfattande markadsföring och Maxipaketet är till för dig som vill ha hjälp också med upphandlingar och hemsida.
På vår hemsida kan du läsa mer.

Kontakta oss gärna för kostnadsfri rådgivning tfn 0704-574135
Läs hela inlägget »

Många svenskar tog tillfället i akt att Svemestra i I somras,  fler svenskar valde att stanna hemma och njuta av återigenen fantastisk sommar. Ett uppsving för många svenska hotell och vandrarhem. Ny inkvarteringsstatistik från Statistiska centralbyrån (SCB) visar att antalet bokade gästnätter i den svenska besöksnäringen ökade med 7% under juni och juli jämfört med föregående period förra året. 

Dubblera dina bokningar nästa år !
De företag som lyckas gå från bokning på papper offline, till en effektivare metod som hjälper dem att fånga besökare att boka just deras upplevelser online, skulle kunna öka sina bokningar med 50% framöver. Genom ett bokningsverktyg online kan man fånga fler bokningar via egna och andras kanaler. Förutom fler bokningar och styr på ekonomin, får de bättre kontroll över verksamheten med tid över att erbjuda mervärden till sina kunder. Här kommer lite tips på hur man då kan göra för att bli mer bokningsbar.

1. Tänk som en resenär 
Hur letar och väljer du hotell eller resor? Hur bokar och betalar du? Samma förväntningar gäller för upplevelser så vad är det som gör att den mobilt uppkopplade besökaren ska boka just din upplevelse? Ett tips är att hålla koll på konsumenttrender.

2. Testa och utvärdera i små steg
Börja med att produktifiera och paketera en eller ett par upplevelser för att sedan göra dem boknings- och betalbara online. Det gör att du kan konvertera intresse till direkta bokningar dygnet runt. Utvärdera bokningarna och justera för att enkelt bygga på med fler paketerade upplevelser online. 

3. Använd fler distributionskanaler
Förutom synlighet på din egen webbplats och i sociala medier, vilka nätverk kan du samarbeta med för att presentera dina produkter? Vilka fler digitala marknadskanaler och tjänster för resebokning kan hjälpa dina potentiella kunder att hitta dig så du får ännu fler bokningar?

Ta hjälp !
Att vara småföretagare innebär att ha många bollar i luften. För flera entreprenörer är situationen ohållbar när man drunknar i bokningar per telefon och mejl, samtidigt som man skall  hantera den dagliga driften och utveckla  verksamheten.  Behöver du hjälp att komma igång så hör gärna av dig till oss

Höstig Hälsning
Ewa-Britt
info@landsbygdscoach.se

Läs hela inlägget »
Etiketter: affärsutveckling

Det finns idag en stor oro över de allt mer stigande klimatförändringar världen över. Med förra sommarens torka i färskt minne, då våra konsumeter uppmanades  att stödja svenska lantbrukare och handla svenska råvaror,  konstaterar vi idag att intresset för svenskproducerad mat och svenskt lantbruk är en ökande allt mer ökande trend. Enligt Novus undersökning visar också att två av tre, är villiga att betala upp till 25 procent mer för svenska mejerivaror, frukt och grönsaker och svenskt kött

Några reflektioner !

  • Varannan svensk lider av klimatångest och över 70 procent vill bli bättre på att handla klimatsmart. 
  • Var femte ung kvinna äter vegetariskt idag av klimatskäl !
  • Enligt undersökningar äter 44 procent vegetariskt minst en gång i veckan. För den yngre generationen är vegetarisk kost inte bara ett val utan också en symbol för hälsoprofilering, hållbarhetstänk och djuretik.
  • Det finns en stark vilja att konsumera mer hållbar mat.
  • För konsumenten är det svårt att särskilja i butik vad som är vad och det blir allt svårare att avgöra vad som är ett hållbart val i butiken. 

Ät bekvämt och med hållbarhet!

I det allt mer tidspressade liv vi lever, skall maten vi köper vara tillgänglig, enkel och snabb att tillaga.
Ett tydligt bevis på detta är såväl TV reklamen som trummar ut lättlagade gärna vegetariska recept och flera av de stora aktörerena inom dagligvaruhandel lanserade under föregående år vegetariska färdigrätter. Stora aktörer arbetar mer och mer under flaggen av hållbart producerat. 
Lagar man inte hemma så äter man ute. De senaste tio åren har vi sett en tydlig ökning av restaurangbesök. Inom hotell, kafé och restaurang sett från 2007 har konsumtionen ökat med 35 %.
Matprodukterna skall i konsumentens ögon idag vara hälsosamma, näringsrika och fria från tillsatser, vilket gör att även restuaranger idag måste bli mer medvetna och råvarudeklarera sina maträtter
 
Vad är då sammanfattningen av att EKO logiskt skall vara logiskt ?
En väg framåt för såväl dagligvaruhandel och restaurang kan alltså vara att koppla produkternas smak och kvalitet till ett hur – att de ekologiska alternativen produceras med omsorg både för vår hälsa, djuren och planeten.

I butikshyllan behöver förpackningarna förtydliga dessa mervärden på ett sätt som inspirerar kunden och ger ett förtroende till hur varan är producerad. 

Källor:
Ny Sifo-undersökning – Klimatbarometern 2017, WWF Sverige (2017)
Sju av tio vill handla mer klimatsmart mat, ICA Gruppen (2018)
Svensk Dagligvaruhandels Kvartalsrapport Q3 2017, Svensk Dagligvaruhandel (2017)
Insikter #8 Proteinskiftet, Macklean (2017)
Matrapporten 2017, Food & Friends (2017)
Ungdomsbarometern 2017, Ungdomsbarometern (2017)
Välj svensk mat – för klimatet, jobben och miljön, LRF (2018)
Nu måste svenska råvaror erövra restaurangerna, ATL – Lantbrukets affärstidning (2018)
Konsumtionsrapporten 2018, Centrum för konsumtionsvetenskap (2018)
Ekologisk livsmedelsmarknad, EkoWeb (2018)

Läs hela inlägget »
Foto: Nösund Havshotell Foto: Nösund Havshotell

Att mat och besöksnäring hänger ihop är självklart. Forskning visar på att mat och dryck är huvudattraktionen för besökare och begrepp som matturism är välkänt. Här finns en stor potential att utveckla sina affärer och stärka landsbygdens besöksnäring genom att lyfta fram maten som central.

Subventionerade utbildningspaket

Du som driver företag med servering av mat och dryck, besöksanläggningar och servicebolag samt turistinformation kan ta del av denna rådgivning till ett subventionerat pris med uppemot 70 % av kostnaden från 255 kr/h satsningen ägs av Hushållningssällskapet med stöd från EU medel genom Landsbygdsprogrammet.

Vad kan vi göra för dig !

Vi har möjlighet att hjälpa dig som företagare att formulera och ta fram matprodukter som lockar till sig turister, vi kan koppla ihop dig med andra företagare som gör att ni når ut till fler personer. Vi kan ge råd på vägen för att få in mer fokus på lokal mat. Dessutom kan vi hjälpa till med insatser för att stärka din besöksanläggning såsom prissättning, strategi och konceptutveckling, positionering, marknadsföring, förstudier vid investeringar, generationsskifte med mera.

  • Hjälp att köpa in och kunna erbjuda produkter med mer lokala råvaror och produkter inom mat och dryck
  • Kartläggning av efterfrågan och utbud på underleverantörer av lokal och regional mat och dryck
  • Hur du lyfter upp den lokala identiteten och värdet av regiontypisk mat och dryck
  • Rådgivning inom värdskap såsom service och bemötande kopplat till lokal identitet och matkultur, såsom seder och bruk kopplade till bemötande, mat och dryck
  • Användning av traditionell matkultur, lokal identitet och mattradition
  • Match-making med lokala mat- och dryckesproducenter
  • Gastronomiska regionala och lokala menyer
  • Gästupplevelsen av en lokal identitet och ett lokalt värdskap
  • Genomförbarhetsstudier av investeringar
  • Företags- och marknadsanalyser
  • Strategi- och konceptutveckling, samt positionering
  • Marketing/marknadsföring (inkl. Corporate identity)
  • Prissättning och prisoptimering (yield management)
  • Hållbarhetsarbete och miljöanpassning (inkl. Corporate Social Responsibility, CSR)
  • Digitalisering och virtual reality
  • Kvalitets- och effektivitetsmanagement
  • Medarbetarmanagement
  • Anläggningsutveckling (facility management)
  • Generationsskifte
  • Internationalisering
  • Rådgivning till företagssammanslutningar (inkl. Cluster management)

Är du intresserad?  Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig eller ring oss på 0704-574135 för kostnadsfri introduktion till paketlösningar. 

Läs hela inlägget »

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

-

Arkiv

Länkar

Etiketter